הבדלים בין הרפואה המערבית לרפואה המזרחית

גם קופות החולים שהיו ספקניות לפני כעשר שנים, הכניסו לתוכן את התחומים הפופולרים של הרפואה המשלימה.

וכעת נשאלת השאלה מתי להשתמש ובמה?
במאמר קצר זה ננסה להציג את התחומים העיקרים והפופולרים של כל תחום.

יתרונות הרפואה המערבית :לרפואה המערבית יש יתרונות רבים שיש לדעת מראש.

*היא טובה מאוד והיעילה ביותר במקרים של תאונות וסכנת חיים מידית,ונותנת אפשרות לניתוחים מסובכים והשתלת איברים,שבמקרים אחרים היו מסתיימים במוות.

*ישנם מחקרים רבים  ופיקוח הדוק על כל תרופה שמיוצרת בעולם המערבי.*מתן עזרה ראשונה מידית עם הטבה מידית במצב.

חסרונות הרפואה המערבית :

לרפואה המערבית ישנם גם חסרונות שלא ניתן להתעלם מהם.

ישנן תופעות לוואי קלות עד קשות מאוד בתרופות מסוימות, ישנן תופעות לוואי בין תרופות מסוימות וצריך לדעת פרמקולוגיה ברמה טובה כדי לדעת איזו תרופות לתת למי. חלק מהתרופות יש לקחת כל החיים,התרופות למחלות הקשות יקרות מאוד ולעיתים הן מחוץ להישג ידו של האזרח הממוצע.

*לעיתים התרופה מטפלת בתסמינים בלבד ולא בבעיה האמיתית. יש פיתוי להשתמש בתרופות זולות במקום שינוי כולל באורח חיים. לדוגמא :אנשים שמנים הסובלים מלחץ דם יטופלו בתרופות במקום לומר להם ללכת ולעשות דיאטה. ניתן לומר כי ככלל אצבע, הרפואה המערבית מובילה בכל מה שקשור בניתוחים, ובעזרה ראשונה, ובהצלת חיים במקרים של תאונות, התקפי לב, וכדומה.

גם לרפואה המשלימה יש יתרונות וחסרונות ,המובאים להלן.
יתרונות הרפואה המשלימה:

*כל מטופל מקבל טיפול אישי לפי האבחנה האישית שלו, ולפי הטיפול שנבנה עבורו והמתאים לכלל הצרכים שלו.

*התרופות הן  בד"כ על בסיס צמחי וללא שום תופעות לוואי. התרופות נלקחות רק לזמן קצר יחסי, ונבנות באופן אישי למטופל.*המטפלים מלמדים את המטופל  להתנהג באורח חיים בריא כדי למנוע בעיות שונות בעתיד. הטיפול מרפא  ופותר בדרך כלל את הבעיות מהשורש, והתסמינים נעלמים לבד. בדרך כלל הטיפול גורם לחיזוק הגוף והמערכת החיסונית כדי שתתגבר על המחלות בדרכה. ניתנים כללים שונים לרפואה מונעת.

חסרונות הרפואה המשלימה : 

*הרפואה המשלימה הפרטית יקרה בד"כ וטיפול יכול להגיע גם למאות שקלים.

*אין דרך, נכון להיום, להעריך אם המטפל הוא מומחה ועד כמה. בארץ עדיין כל נושא הרפואה המשלימה לא מוגדר בחוק, ובעיקרון כל  אדם יכול להציג את עצמו כמטפל בכל שיטה שהיא, בין אם הוא למד ובין אם לא..*מטופל סביר לא יודע לאיזו שיטה לפנות ומהי השיטה שתתאים לבעיה שלו.*אין מספיק מחקרים קליניים לגבי יעילות השיטות השונות. רק כעת מתחילים לחקור את הדיקור הסיני שמראה תוצאות מעולות במחקרים. לסיום ניתן לסכם שבדבר אקוטי כמו התקפי לב וכדומה חייבים לעבוד עם הרפואה המערבית. ממש אסור לשקול שום חלופה אחרת.
במקרים של מחלות כרונית , כמו הצטננויות חוזרות , ומחלות כרוניות אחרות יש לרפואה המשלימה הרבה מה להציע.והכי חשוב- שנהיה בריאים

שתפו הפיצו אותי

הפופולריים ביותר

עוד לקריאה

בעיות מפרקים

ישנם מספר סיבות לבעיות המפרקים ותקראו את הסברים על מנת שתבינו טוב יותר.

מהו רייקי?

המילה "רייקי" מורכבת משתי מילים יפניות" "ריי" ו"קי".

מגע מרפא

אני תמיד מקדישה מספר דקות בודדות בסוף כל טיפול של עיסוי למגע מרפא.

דילוג לתוכן